lördag 16 januari 2010

Lat lördag

En scones-frukost inledde dagen, och sen har vi bara tagit det lugnt. Stickat lite på mina hysteriska sockor, kollat skidor på TV. Är inte lika duktig som David, som i detta nu är ute i spåren och åker själv.

Hysteriska sockor var det... Men egentligen är inte själva sockorna så hysteriska. Jag har bara valt ett av de skrikigaste garnerna jag kunde hitta till mina nya sockor. Ljusgrönt, orange, rosa och gult. Återigen är det Drops Fabel som gäller, stickar efter ett standardmönster, men med massor av modifieraingar. Orginalmönstret (det om står på insidan av banderollen) ger nämligen väldigt smala sockor. De kan funka om man bara vill ha dem som vanliga strumpor, men jag vill ju kunna ha tunna strumpor under också... Så jag stickar med 10 maskor mer runt foten är de angivna 52, och de blir jättebra då! Jag gör även förstärkta hälar. Sen jag lärde mig det i somras så har jag gjort det på alla sockor jag stickat, i alla fall de i vuxen-storlekar... Barnsockor brukar bli urvuxna innan de blir så himla slitna tycker jag.
Jag har också börjat fundera på det här med OS-stickning... Jag borde ha ett större projekt till dess. Kanske ska man satsa på den där klänningen som jag fick presentkort på garn till i julklapp? Den har jag ju längtat efter i ett år nu. Men i andra färger än på bilden.

1 kommentar:

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)