lördag 21 mars 2009

Gräsänka

Jag är gräsänka i helgen. På flera vis. Kan inte påstå att jag har så mycket levande gräs på balkongen direkt, men det var väl inte det jag tänkte på i första hand. Kära maken har gett sig ut på Hemvärnsövning i vårkylan så jag och katten är ensamma hemma.
Har som vanligt tänkt göra mycket olika grejer, men det har gått lite trögt att komma igång.
Gårdagen ägnades åt att ringa runt och leta jobb. Bara det att jag faktiskt ringde flera ställen är en mindre seger för mig, som under större delen av mitt liv varit livrädd för att ringa folk som jag inte känner. För bara ett halvår sen började jag kallsvettas, hjärtat rusade och jag blev helt darrig. Kunde ha ångest långt innan och undvek att ringa in i det sista. Kan ju inte påstå att jag direkt kastar mig över möjligheten att ringa folk nu heller, men jag blev väldigt förvånad i går när det helt plötsligt inte alls kändes så läskigt. Som sagt, en personlig seger för mig. Tyvärr resulterade det inte i nåt jobb just i går, men jag vet att jag KAN ringa den här typen av samtal.

Här om kvällen anmälde jag mig till Pulsklubben-09 och började sticka på mars månads pulsvärmare. Använder ett naturvitt alpackagarn och ett grått akrylgarn. Båda restgarner av okänt märke. Ett ganska trevligt mönster att sticka måste jag säga. Tycker det är lite småknepigt att inte dra åt för hårt när jag stickar med flera färger, men det verkar funka rätt bra. Har provat den med stickorna i några gånger, och det är inga problem att dra den över handen.

Längtar efter att få sätta stickorna i ett nytt lite större projekt, men ekonomin tillåter inga garninköp... Den här klänningen vill jag göra till mig själv till sommaren.


Men i andra färger då. De bruna partierna vill jag göra i svart och rött, och det rosa i... helst grafitgrått. Rosa skulle bli alldeles för sockersött för mig. Nu finns ju inte just det garnet i grått, men det går ju att hitta nåt annat. Ett skönt svalt garn måste det vara alla fall. Funderar på Drops Cotton Viscose. Har inte stickat i det förr, men jag gillar lystern.
Klänningen går ju att använda både på sommaren och vintern men en tunn tröja under eller en kofta till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)