tisdag 31 mars 2009

Min helg

Då var jag tillbaka hemma i Sala igen. Lånat Davids dator för att skriva lite kort om söndagens eskapader medan han pratar i telefon. :)

Bullet, Sabaton och Hammerfall var det vi såg. Bullet var väl bra, men inte min typ av musik. Inte färsk musik i den stilen. Som min bror beskrev dem: "lite som tidiga Maiden, men utan braigheten". Och det stämmer väl. Om tidiga Maiden och AC/DC skulle få ett oönskat kärleksbarn från Göteborg så skulle det väl låta så där ungefär.
Sen var det Sabaton då. Har ju hört några låtar på Rockshow, men inte mycket mer än så. Men OJ, vad bra de var. Gav verkligen allt på scenen, fick ordentlig fart på en MYCKET svårflörtad publik. Har letat reda på några låtar på Youtube och lyssnar nu. :) Sen så var det äntligen dags för Hammerfall. De var skitbra! Tyvärr nådde inte energin bort till oss på läktaren. Det var bara publiken närmast scenen som vågade sjunga med, vråla och vifta med armarna. Visst kunde jag väl vrålat om jag kände för det, men svensk som man är så satt jag snällt och klappade händerna när låtarna var slut. Men det var PINSAMT att inte publiken hängde på i allsången bättre. Bandet var bra, men publiken sämre och då blir ju tyvärr konserten i sig sämre än den borde vara... Hoppas verkligen att det blir bättre på Metallica!

Annars har jag fått en halv tröja av mamma, och en 200g-härva ljuvligt grå/svart ullgarn. Froggade tröjan och nystade och nystade hela kvällen i går. Börjat på en kofta till mig av garnet. Det ska blir mitt tåg-projekt till nästa helg när vi åker ner till Malmö.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Tack för kommentaren på min blogg. Kul att du blivit inspirerad av vedträn. Gå gärna in på vedpojkarna eller min kollega Annikas blogg (Naturliga ting) och se ännu fler exempel på hur man kan bygga med ved (hon hade ett inlägg tidigare i vårvintras). Snyggt var det i alla fall och kanske trendigt också ;)
    Eva

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)