torsdag 19 mars 2009

Mera bakning



Fick lust att baka idag igen, så idag blir det lite extra lyxigt eftermiddagskaffe. :) Härligt knäckiga chokladkakor. Tack för det Anna Bergenström! Muggen fick jag av en av mina bästa vänner i julklapp. Inuti finns en jättesöt text som man ser så fort man tar en klunk. Tyvärr brukar det också leda till att jag spiller, för det är svårt att låta bli att le. Jag är ingen rosa tjej egentligen, men den här muggen är ett undantag.

Egentligen hade jag tänkt sitta ute på balkongen och dricka kaffe och sticka idag, men när jag var ute och tvättade rent möblerna för en stund sen kände jag att det är lite för kallt än. Men snart så!

Funderar en del på vad nästa handarbetsprojekt ska bli. Håller på med lite blandat smått och gott till en stor blandpåse min syster ska få. Vad påsen innehåller är en hemlighet än så länge. Jag ska bli moster i sommar, och även om jag stickat lite till kompisars barn tidigare så är det ju lite extra kul med ett syskonbarn att sticka till.

Nu vill jag göra nåt nytt till mig själv. Nåt jag kan använda. Ekonomin tillåter inga nya garner, så jag måste hålla mig till de restgarner jag samlat på mig. En massa blandade kvalliteter och färger... Har en känsla av att nånting behöver förnyas. Vet inte om det är nåt i min garderob eller i lägenheten. Men nånting ska fixas till. Kanske ger mig på ett större pysselprojekt till helgen när jag är ensam hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)