tisdag 1 februari 2011

Mera Uppsalavantar

Nu är Uppsalavantarna på väg till Linköping. I går eftermiddag hade jag fäst trådarna så då var det bara att posta dem innan lådan tömdes. Jag hoppas att de inte åker vilse på vägen utan kommer till sin rättmätiga ägare så snart som möjligt. Redan i dag kan tänkas. Årtalet är önskat av uppdragsgivaren. Han tyckte 2011 var så fult, så han ville ha sitt födelseår istället, och det var ju lätt åtgärdat.

Jag står fast vid det jag skrivit om mönstret tidigare. Det är en jättetrevlig stickning, kräver lite lagom med uppmärksamhet utan att kännas för svåra. Det kommer säkert att bli fler i framtiden, men nu ska jag koncentrera mig på bebisgrejer och en och annan överraskning.

Jag har sällskap framför datorn idag. Bokstavligt talat. Lite svårt att se delar av skärmen med andra ord... Men han vägrar flytta sig. Visst skulle jag kunna lyfta ner honom på golvet, men det är ganska trevligt med sällskap. Och jag ska inte sitta här speciellt länge.

7 kommentarer:

  1. Vilka underbara vantar du stickat!!!! Skulle vara sååå roligt att prova på mönsterstickning. Önskar dig en riktigt fin fin dag/Gela

    SvaraRadera
  2. Snacka om att vilja synas och vara i centrum, så sött.
    Vantarna är verkligen super, har gillat mönstret sedan jag såg det första gången, så mycket Uppsala i dem.
    Ha nu en skön dag

    SvaraRadera
  3. Gela: Tack! Jag har insett att mönsterstickning inte alls är så svårt som jag fått för mig, men än ger jag mig inte på några Islandströjor eller motiv med fler än två färger. Men det kommer nog det med...

    Rosenvante: Jo, ibland ska han vara med precis överallt, ibland ligger han i ett undangömt hörn och sover hela dagarna. Visst har hon lyckats bra med mönstret, Eva-Lotta Staffas. Både snyggt och roligt att sticka. Inte ett varv är lika något annat.

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska vantar som är påväg till min födelseort.

    SvaraRadera
  5. Humlamummlan: Tack tack! Linköping är en riktigt trevlig stad. :)

    SvaraRadera
  6. Hedvig: Tack! Jag har onekligen fått mersmak för mönsterstickade vantar efter att jag stickat de här.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)