onsdag 2 mars 2011

Där var kamerasladden!


Efter lite letande så hittade jag sladden, så här kommer bilden jag tänkte lägga in i det tidigare inlägget. Jättetrist blixtbild, men att sockorna är färgglada går inte att ta miste på! Lite juliga kanske, men ville man inte ha en massa rosa i garnet eller väldigt ljusa sockor så var det den färgkombinationen som gällde.

Stickade efter ett gammalt Garntjänstmönster på 3,5 mm strumpstickor med Järbo Raggi Multi. Ett favoritgarn när det gäller tjocka, slitstarka och varma raggsockor.

4 kommentarer:

  1. När man tittar på den lilla bilden som dyker upp på min bloggsida, såg det ut som du lagt sockorna i snön och din rubrik gjorde att jag trodde du hittat sladden i snön. :) Så det kan bli. Men de är verkligen fina och juliga, men spelar det nån roll? tror inte det. Jag måste nog göra strumpor snart, motvilligt måste jag erkänna.

    SvaraRadera
  2. Rosenvante: Hoppsan, så var det ju inte riktigt tänkt. Bara samma gamla trasmatta under sockorna, ingen snö. ;)
    Sockor är inte så farligt bara man har rätt garn. En jättebra "slippa koncentrera sig-stickning"! Rätt mönster och rätt garn kommer man långt med. Men jag vägrade sticka sockor för några år sen...

    SvaraRadera
  3. Sock-stickning har sin charm, måste jag motvilligt erkänna... Dina är jättefina!

    SvaraRadera
  4. Monica: Tack. :) Ibland är det skönt med en stickning som inte kräver nån uppmärksamhet alls.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)