måndag 23 mars 2009

Snö igen...

Nog för att mars kan vara lite lurigt när det gäller väder, men nu börjar jag tröttna på att titta ut genom fönstret och se små irriterande snöflingor falla. Ena dagen är det riktig vårigt och den karaktäristiska lukten av nytinat hundbajs ligger som osynlig dimma utomhus. Andra dagen snöar det igen...
Föredrar lukten från bagerier eller kafferosterier måste jag erkänna... Det som göms i snö, kära hundägare...

Trots att jag vet att det inte finns en chans att mina tomater skulle grott på 24 timmar springer jag ändå ivrigt till köksfönstret och tittar på de små fröna... Det är så häftigt att se när grodden börjar växa fram. Förra året den här tiden hade vi ett projekt i skolan som gick ut på att vi skulle så frön och utsätta dem för olika saker för att se hur olika de påverkades. Jag hade solrosfrön under takfönstret i badrummet = naturligt ljus om dagen och mörkt om natten och samma antal solrösfrön i en garderob = mörkt jämt. Man kunde nästan se när skotten växte en varm ljus dag. De frön som fått gro mörkt visste inte vad som var upp och ner, så några grodde med rötterna rakt upp i luften.

Annars stickar jag vidare här hemma. Mina PolkaDot mitts växer sakta med säkert. När man tittar på bilden kan man tro att vi gillar vit/grå inredning, men så är det inte riktigt överallt... Det har bara råkat bli så i soffan.


3 kommentarer:

  1. Jag gillade verkligen själv att sticka dessa, har nu börjat på mitt andra par:) dina matchar soffan som sagt och ser riktigt fina ut!

    SvaraRadera
  2. Tzeni:

    Tack tack! tittade på dina nyss, läckra fäger! de syns verkligen. :)

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Gillar inte bakslag men det är ju som det är med det.
    Lycka till i tävligen om den fina boken.
    ha det gott
    annika

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)