fredag 6 mars 2009

Tidigare grejer

Tänkte lägga upp lite bilder på lite smått och gott jag stickat den senaste tiden. Brukar varva större projekt som tröjor med lite mindre grejer. Mycket sockor och vantar blir det just nu. Har inte haft tålamod med sockor tidigare, så trist att göra två likadana. Men nu under den senaste månaden har det blivit rätt många. Mycket restgarner går det åt, och det kan behöva rensas i lådorna ibland.












Det vänstra paret babysockor är stickade i Drops Fabel och det högra i B
aby Pascal från Järbo garn.















Vantarnas rosa mudd är stickad i Alpaca och den turkosa av mohair/akryl och resten är i vitt yllegarn. Tyckte de blev lite opersonliga så jag tog fram den så sällan använda virknålen och knåpade ihop några små blommor.
Den ljusrosa blomman är inte alls så skrikig som den ser ut på bilden...






Satt och stickade tomtar under senhösten, hittade en bild på några halvfärdiga. Varje par består av en tomtemor och en tomtefar



Funderar på om man kan göra om mönstret lite (i den mån jag använder mönster när jag stickar tomtar.) och göra en mobilstrumpa. Kan ju vara bra att stoppa mobilen i nåt som håller den värsta smutsen borta när våren kommer och det är dags att börja gräva i trädgården igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)