torsdag 2 april 2009

Nya äventyr

Idag blir det nya äventyr, både för mig och mina tomat-bebisar. (Jocke Cans från Hamerfall uppmanade mig precis att "Follow the signs of the crimson thunder" Inte riktigt vad jag hade tänkt, men säger han det så... Kollar igenom vad som finns på kameran sen i söndags. Filmade större delen av den låten. Ljudet är inte det bästa...) Bjuder på en "lite" otydlig bild, men "dåligt" ljus och full zoom med en normal kamera är sällan ultimata förutsättningar. Bättre med utomhusspelningar på sommaren då. ;)


Tomaterna har fått nya hem idag. Med andra ord: jag har omskolat dem. Åtta frön grodde, och nu hade sex av dem börjat utveckla karaktärsblad. Eftersom vi ska bort i helgen tyckte jag att det var bättre att de får större krukor med mer jord. De börjar bli så törstiga nu, så det vatten de får i torvklumparna blir inte tillräckligt. Fast jag sprayar och har mig så var torven torrare än jag trodde i mitten. Två små plantor i varje kruka får det vara ett tag nu, sen hoppas jag att det ska funka att sätta dem vi ska behålla i "rätt" krukor när de växt sig större. Men det ska väl dröja 2-3 veckor hoppas jag. Till vänster skymtar min lilla vitlöksodling. Vi hade mycket vitlök hemma, och den har börjat skjuta skott. Så jag planterade klyftorna och väntar på att groddarna ska bli långa och gröna. Smaskens!
Tur att inte katten är hemma och äter upp mina tomatplantor nu! Han är hos mina föräldrar och leker med deras katt. Bättre det än att han får vara ensam i helgen. Han trivs så bra där, så det ska nog inte vara några problem.
Det är inte bara katten och tomaterna som är ute på nya äventyr. Själv ska jag till Uppsala i eftermiddag. Vad jag ska göra är än så länge hemligt, men jag är rejält pirrig och förhoppningsfull kan jag avslöja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)