torsdag 23 april 2009

Mera städning

Min diciplin när det gäller städning är inte stor. Dessutom hittar man så mycket spännande saker man måste titta på, bläddra i eller leka med. Eller en massa blandade ljuskoppar, -hållare och -stakar som man kan ställa i en fin grupp på fönsterbrädan. Och så tar man den äldsta av våra gamla jordglober och ställer intill. Så bli det jättefint där. Och sen måste man ju provtända ljusen för att konstatera att det blev ju jättemysigt. När det är klart tar man den femte turen för dagen för att se om några fler sallatsfrön grott i köksfönstret. Det har hittills gått från åtta till tio bara idag, och det visar ju att det är värt att ta den där turen nån gång i timmen, minst.

Man börjar ana små, små blomknoppar på tomatplantorna nu. Knappt milimeterstora, men ändå! Jag antar att jag får pensla blommorna sen när de slår ut, för det käns för tidigt att sätta ut dem redan, och jag vet inte hur mycket pollinerande insekter som hittar balkongen sen heller. För tomater vill jag ju ha!

När det gäller städning börjar jag få en hel del saker på rätt plats i alla fall. Nu är det damning, sopning och golvtorkning kvar. Och sovrummet... Min sida BÖRJAR se någorlunda ut. På Davids sida ligger alla hans uniformspersedlar. Eftersom det varit så tätt mellan hemvärnsövningarna ett tag nu så känns det så onödigt att gå ner till förrådet med dem mellan varje gång. Men det blir väldigt svårt att städa när de ligger där...


Igår passerade antalet klick på bloggen 666 stycken. Tro det eller ej, men det var min kära bror som blev besökare nummer 666. Vad ska man säga? "What did I see? Can I believe, that what I saw last night was real and not just fantasy?"

Igår satt david och jag och spelade Worms på kvällen. Mycket roligt spel! Självklart kör vi en gammal 2D-variant, Armageddon för att vara exakt. Det känns ju som om hela poängen försvinner om man spelar det i 3D...

Porsche brukar då bli lite avis, han vill ju ha uppmärksamheten. Men när jag satte ner en kartong på golvet blev han lugn och satte sig i den och filosoferade en lång stund. Så fort man ställer något på golvet som går att sitta eller ligga i så är Porsche där. Det kan vara diskbaljan (utan vatten), en pizzakartong eller vilken kartong som helst. Väskor brukar han oftast låta vara, men i brist på annar funkar såna också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)