torsdag 2 april 2009

Mellanlanding

Det känns som om jag inte gör annat än åker omkring numera! Kom hem till Sala vid 20.00-tiden, åker igen i morgon förmiddag. Jag ska ner till Skåne med David och hans familj. Hoppas på fint väder och mycket vår. Har laddat upp med en kofta jag ska sticka på tåget så att jag har något att göra på resan.
Vad har jag då gjort i Uppsala idag? Jo, nu äntligen känns det som om jag inte tycker det är lika jobbigt om många vet. Jag var på anställningsingervju på Plantagen! De behöver en trädgårdsmästare, jag sökte jobbet (har ju inget att förlora) och helt oväntat blev jag kallad på intervju. Väldigt nervöst och inte kändes det mycket bättre när jag var klar heller... Får veta hur det går i nästa vecka. Det är bara att hålla tummarna! Visst blir det lång pendling, men det är ju under en begränsad tid och jag kan alltid sticka eller läsa på bussen. ;)

Min kjol hade jag varit kul att ha klar nu, men jag har inte haft tid att sy på den. Eftersom jag måste kasta runt kanterna tar det en evinnerlig tid att sy, men fållen är pressad och tråcklad och jag hoppas att jag kan få den klar nästa vecka. Det vore kul att ha en ny kjol till påsk. Jag ska kolla med mamma om hon har något blixtlås liggande som jag kan få, så kan jag sy en kjol av benen också. Kanske lägger till en tyllvolang eller nåt annat så att den blir lite annorlunda. Lite trist med två nästan lika kjolar i samma tyg. Är det någon som har några tips på vad jag kan hitta på så lämna gärna en kommentar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)