fredag 24 april 2009

Mums för torra händer som grävt i jord

Jag är dålig på att använda handskar när jag påtar i jorden. Om det inte är vårstädning när torra gamla perenner rensas bort, det finns brännässlor eller jag myllar ner gödsel då. Ingen konstgödsel här inte när man har både kossor och hästar som lämnar ifrån sig näringsrika rester inom tre minuters gångavstånd. Hos mamma och pappa alltså, inte här i lägenheten.
Som alla vet blir man torr som bara den av jord, märker av det bara nu när jag omplanterat tomater... Då kan jag rekomendera BodyShops handkräm med mandelolja. Luktar jättegott, inte så där blommigt parfymigt som många handkrämer gör, och återfuktar superbra. De har en ännu mer återfuktande kräm i samma serie om man har väldigt torra händer. Har man torra nagelband funkar det utmärkt med ett tjock lager Försvarets hudsalva innan man går och lägger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)