fredag 24 april 2009

Ännu en lyckad dag lider mot sitt slut

Många kvällar sitter jagoch känner att "jaha, en dag till utan att jag gjort något..." Oftast har jag gjort nånting, men den här otillfredställande känslan av att jag går här arbetslös medan David jobbar är inte så kul att gå och lägga sig med.
Idag känns det verkligen som jag fått utlopp både för kreativitet och mina behov att smutsa ner mig och vara utomhus.
Jag började med att plantera om tomater. De blev så glada och står nu och myser och hämtar sig efter chocken. Och så var det brödbaket. En limpa i form med både vetemjöl, grahamsmjöl och linfrö. Sen bar jag ner lådan med julsaker (den har stått kvar i en vrå i lägenheten) och påsen med påskägg i förrådet och hittade där en stor låda med Davids gamla vaxkritor och en trasmatta som är väldigt nött i ena kanten. Och ett par av mina stövletter som jag helt glömt bort. Beige fuskmocka. De fick följa med mig upp. Trasmattan ska jag klippa bort det trasiga på och knyta nya fransar, för den är jättefin i färg och mönster. Den har bott i lägenheten förr, men efter att jag fått fnatt och vävt fyra mattor (en till mamma och tre till oss) i skolan för ett par år sen fick den trasiga mattan flytta ner några våningar.
Och så har jag pysslat, men mer om det nästa vecka. Lite hemligt än så länge. Vattenfärger (för första gången på minst 8 år), wellpapp och min pappersskärare har varit till stor glädje.
Och så mötte jag David på stan där vi uträttade lite ärenden. David hittade jättefina jeans bland annat.
Väl hemma gick vi och handlade inför helgens besök. Ett par vi känner och deras son kommer hit i morgon eftermiddag och stannar till söndag. Så vi skulle väl ha lite mat att bjuda dem på tänkte vi.
Och vad vore väl en solig dag som denna utan årets första middag på balkongen? Grekisk pastasallad med vinägrett. Mums!

Vi avslutar väl dagen med en kopp te och ett avsnitt av StarTrek; Deep Space 9 inom några timmar. Vi har lite att fixa innan dess. jag tänkte baka en kladdkaka som vi ska garnera med oanständiga mänder frukt i morgon. Den födelsedagstårta som David alltid vill ha sen vi flyttade ihop. Inte mig emot. Det är jättegott!


Hittar jag något spännande från morgondagens fågel- och blomspaning i gryningen så kommer bilder att komma upp här så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)