tisdag 21 april 2009

Fyllda dagar

Det blir inte så många uppdateringar just nu som det var för ett par veckor sen. Jag har helt enkelt saker att göra. Rätt skönt, mår inte bra av att bara sitta och vänta på att nya jobb ska trilla in på arbetsförmedlingen... Just nu är det storstädning av lägenheten. Jag har plockat upp böcker ur sista flyttkartongen och putsat fönster idag. Det behövdes! Osäker på om jag gjorde det förra våren, tror bara jag putsade på insidan. När jag är klar med det här inlägget ska jag diska har jag tänkt. David skulle till Stockholm idag och kommer hem först ikväll, innan han ska iväg på en annan grej.
Så det är lika bra att utnyttja tiden till något konstruktivt.

Bjuder på lite bilder när jag ändå har UBS-minnet sitter i datorn. Det har ju inte blivit så mycket bilder på senare tid annars.


Först har vi de omskrivna tomaterna. Riktigt knubbiga och fina plantor. Mina små bebisar börjar bli stora. Ljuvligt frisk grön färg på dem. Ska försöka få hit en säck kompost att plantera om dem i när jag varit hos mina föräldrar. Tomater älskar näring, och det känns så dumt att plantera dem i ren säckjord när jag har fri tillgång till trädgårdskomposten där, och kan blanda upp jorden med sån.

En bild från tåget på väg hem från Malmö. Inte helt färsk med andra ord. Bakstycket på koftan jag håller på att sticka. Det är färdigstickat nu, men det är ju inte så himla kul med en gråflammig, oblockad rätstickad del av en kofta så jag visar den här bilden istället. Garnet är härligt att sticka i och jag hoppas koftan blir lika mysig som den verkar på mönsterbilden.
Natt och dag. Eller Påsen och Porsche. Påsen är mina föräldrars katt och Porsches "kusin". Ibland tycker Påsen att Porsche är efterhängsen och barnslig, men de har väldigt kul tillsammans. De ligger ofta på kökssoffan och sover tillsammans, men aldrig närmare än så här. De är väldigt olika både till personlighet, färg och kroppstyp. Påsen är kompakt och muskulös, Porsche är mer som en gummiklutt. Lite lealös med sladdrig mage. Men världens mysigaste när han är på rätt humör. Om jag är sjuk och ligger nerbäddad i soffan ska han ligga precis intill och hålla koll på mig.
Han brukar gärna sova intill mamma när han är där, eller på en fåtölj bredvid pappas säng. Men natten efter att farfar gått bort, då sov Porsche vid pappas fötter för första gången. Det värmer en mattes själ att se hur hennes kisse bryr sig om ledsna människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)