onsdag 22 april 2009

Det roliga med att städa...

... är att man ibland hittar saker man glömt, mer eller mindre. Jag hittade just en fanfic på engelska jag skrev till Breath för flera år sen. Det var medan vi fortfarande bodde i Umeå. 2004 tror jag... Jag gjorde några grammatiska ändringar och lämnade in den som uppsats på en engelskalektion när jag gick på folkhögskola, och läraren, som är en publicerad författare, gav mig jättebra kritik. Blir föortfarande glad när ajg läser hans kommentar.
Nu flera år efteråt känns det nästan inte som om det är jag som skrivit den. Jag har inte det där flytet i språket längre... Tyvärr.
Jag skrev rätt mycket under den tiden, jag har bland annat en handskriven Harry Potter-fanfic med mig och mina kompisar från Hogwarts.nu ligger. Den jobbade jag med i flera månader, satt på Café Kopp och skrev i flera timmar åt gången... Den blev aldrig klar, och kommer aldrig att bli det. Den den är på ca 150 handskrivna A5-sidor, så ganska lång är den för att vara ett hobby-proojekt.

När jag hittade min lilla novell kom jag på att jag inte kollat om Breath uppdaterats på länge, så jag kollade just det. Jag fick ett löfte i december om att den skulle uppdateras innan maj. Och det gjorde den! Ny bild på startsidan också såg jag. Riktigt snygg!
Skaparen har fullt upp med jobb och så, så tyvärr uppdateras serien inte alls så ofta som förr. Men å andra sidan är varje ny sida väldigt detaljerad och välarbetad. Jag har faktiskt ett par bilder med karaktärerna tryckta på duk som ligger och väntar på att bli uppspända. Det blir liksom aldrig av. Nu vill jag tillägga att jag känner Kristian som gör Breath, så jag har köpt den ena bilden och fått den andra. Jag har inte snott dem och låtit trycka dem på duk. Det får man inte, fy fy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)