fredag 29 januari 2010

Åh, typiskt...

Det jag skulle ner på stan och göra igår fick vänta till idag. Men det hjälpte ju inte mycket... För inget av det som skulle göras gick att ordna idag... Nytt försök nästa vecka.
En av sakerna jag skulle göra var att smita in på Garn & sånt och köpa en massa nystan Safran till min klänning. Det började med att jag ryggade lite redan i dörren. Det är en väldigt liten affär (med väldigt många nystan), och därinne fanns redan ca 10 kunder. Men jag kunde lätt komma fram til hyllan med Safran, men kunde snabbt konstatera att om jag inte ville ha en rosa klänning (Hemska tanke! Jag i rosa??) så var det ingen idé att trängas med folket där inne. En snabb titt i fyndkorgen på väg ut, men där fanns inte heller någt roligt. Hade det funnit ett nystan Fame kanske jag hade stått ut med trängseln. Men icke. Lite trist att det sällan finns några garner jag verklign vill ha i fyndkorgarna. Men ibland så gör man fynd. Tyvärr är det mest effektgarner i den här korgen för det mesta, och jag har fler såna än jag gör av med. Sockgarner däremot...
Vi ska till Uppsala i helgen, så jag får göra ett nytt försök på Yll & Tyll istället. Det är ju inte så hemskt... Det kunde vara värre!
Men det var i alla fall fint väder, och jag tog vägen runt dammarna istället för rakt igenom parken när jag skulle ner på stan. En lite längre promenadväg, men det är sig inte om många meter längre.
Kameran låg i jackfickan, så jag passade på att ta några kort. Mycket grenverk blir det på korten när jag är ute, men jag älskar träd. Det finns så mycket karaktär och känsla i ett naket träd om man bara tar sig tid och tittar. Snö, solstrålar och trädgrenar. Underbart!



Nu står tomatsås och puttrar på spisen och en deg står på jäsning (men deg på jäsning har jag ju allt som oftast...). Pizzadeg! Hemgjord pizza och myspys på fredagkvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)