fredag 29 januari 2010

Fröbeställning klar

Igår skickades mammas och min fröbeställning iväg. Nu finns det ingen återvändo!

På balkongen ska jag i sommar ha:



Blandad plocksallat 'Baby Leaf'

Sockerärt 'Dwarf sweet green'

Paprika 'Golden Calwonder'

Chilipeppar 'De Cayenne'

Körsbärstomat 'Vilma'

Småbladig krukbasilika 'Palla compatto'


Sen är det ju inte alls omöjligt att det blir någon blomma eller någon mer ört. Mamma har köpt persilja och mejram, och det är ju favoriter även för mig, så kanske "lånar" jag några frön. Jag har ju inga möjligheter att så några kvantiteter, så det handlar inte om många frön i så fall.

Bilder och frön från Impecta

2 kommentarer:

  1. Vilma hade jag förra året. Vädligt bra tomat - liten kompakt och väldigt tidig. Blommade på fönsterbrädet redan innan jag hade hunnit få ut dem. Men jag tror det var den som man var tvungen att plocka tomaterna när de var orangea annars trillade de väldigt lätt av själva.

    SvaraRadera
  2. Tidig är ju ingen nackdel! Åker vi bort så åker vi oftast under sensommaren eller tidiga hösten, så då blir ju balkongodlingan lite bortglömd...
    Sen får vi väl se om det råkar skutta ner nån tomat till grannen under... Han råkade få lite extra vatten förra sommaren.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)