måndag 11 januari 2010

Fort går det inte...

Efter 10 månaders jobbsökande på egen hand får stoltheten ge med sig. Jag hade gett mig den på att fixa ett jobb utan att behöva blanda in Arbetsförmedlingen. Men i samråd med min pusselbyggarhjälp (som är expert på att hitta de där konstiga bitarna man inte tycker passar nånstans. Utan honom skulle jag sitta med de första bitarna i pusslet fortfarande) sitter jag nu och fyller i alla uppgifterna man ska fylla i för att kunna skriva in sig som arbetssökande. Men det går segt... Sidan går segt, ifyllningen går segt. Men jag gör det! Och medan sidan laddas så kan jag ju passa på att skriva ett blogginlägg under tiden.

Så... Om någon behöver någon som har skaplig koll på det här med trädgårdar (ett år på trädgårdsmästarprogrammet på Wij och en ettårig trädgårdsutbildning på Forslundagymnasiet i Umeå. Plus massor av intresse, engagemang och fyra somrars erfarenhet av plantering ch rensning i Furuviksparken), kontakta mig! Jag kommer under våren att starta upp ett företag och vill hemskt gärna ha fler uppdrag. Allt från design och plantering till skötsel och konsultationer.
Det är ju sånt jag helst vill göra, men för att få lite fart på ekonomin så vore det inte helt fel med en anställning.

1 kommentar:

  1. Hej! Vad kul att du gilalde min kofta!! Jo just sådana självrandade garner är roliga att sticka i, det händer nåt hela tiden liksom! *ler* Koftan har jag stickat i Järbo Dou, ett helt underbart garn, varmt o gott och utan tillstymmelse till att bli "stickig".

    Kram/Veronica "Fröken Humla"

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)