tisdag 5 januari 2010

Fest ikväll!

Om nån timme kommer grannen och vännen Benitha hit, och svågern Tomas/Machmot går nog av bussen från Uppsala ungefär nu i detta ögonblick. Det ska bli lite fest och mys här vi tänkt. Vi får se vad som händer, men det ska bli riktigt kul.
Och vad spelas på stereon om inte en av mammas favoritlåtar. Queen's Don't stop me now.
En låt man alltid blir glad av! Jag fick en samlingsskiva med Queen-låtar av svågern i julklapp, och eftersom både jag och Porsche gillar dem går skivan varm här.



Jag har just lämnat köket där jag den senaste timmen stått och fixat med två grytor som ska serveras till middag i morgon. Våra föräldrar och syskon kommer hit. Och eftersom grytor brukar bli godare om de får stå ett tag så tänkte jag förbereda redan nu.

Lite hemlig vill jag vara, så vad det blir för grytor skriver jag inte! Men en vegetarisk, och en o-vegetarisk blir det. Mycket smak, men snällt kryddat, eftersom pappa och kryddstark mat inte kommer så bra överens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)