måndag 11 januari 2010

Ansiktslyft light

Ja, har man nu inget bättre för sig så här en måndageftermiddag så kan man ju roa sig med ett ansiktslyft i köket. Nu menar jag inte att man ska ta brödkniven till hjälp och göra ett kirurgiskt ingrepp på sig själv. Nä, jag tänkte snarare på att man kan ta och möblera om lite.
I onsdags kom ett bord jag ärvt efter farmor och farfar hit. Ett runt bord, med iläggskivor, så det kan bli riktigt stort vid behov, men tar mindre plats än vårt förra matbord.
Så nu när det är på plats i vardagsrummen, som "finbord" så hade vi helt plötsligt två köksbord utöver det matbordet. Vilket skulle nu stå i köket? Det runda svarta som vi haft sen vi flyttade ihop (Tack igen, moster Lisa, som också är skyldig till den orange-bruna brödrosten i fönstret. Den används inte så väldigt ofta, men funkar bättre än många nya brödrostar. Två omnämningar på samma dag, inte illa!), eller det fyrkantiga furubordet från IKEA?
För att få lite omväxling skruvades benen bort från det svara bordet, och furubordet fick ta dess plats. Det blev riktigt mysigt! Det blev mer golvyta ledig i vårt lilla kök, och det är sällan vi behöver plats för fler än två personer och en katt i köket.

4 kommentarer:

  1. Det är alltid kul att göra nått sådant. Man blir så glad efter och som du säger det blir ofta ett lyft.

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev! Ser verkligen mer rymligt ut än med det i och för sig trevliga runda bordet. Men vad är det jag ser på bordet? Ett mjölkpaket utan "upphällningshållare"?!? Vad är detta för försumlighet? :-)
    Hälsningar från anonym givare

    SvaraRadera
  3. Men vad skymtar jag nere i vänstra hörnet - en elektrolux modell äldre :-) Jag har en likadan - låter som ett helt tröstverk men är fantastisk på att knåda deg (eller mala köttfärs när man får sånt för sig)

    SvaraRadera
  4. Rosenvante:

    Nu väntar fler rum på att få sig små lyft. Bara att byta plats på tavlor eller mattor kan göra rätt mycket för rummen.

    Ack du anonyma:

    Vet inte om jag ska skvallra på maken, men den har inte fått komma fram i lägenheten än. Jag har inte sett den än ens! Fy på honom. ;)

    The Willow Fairy:

    Men visst är det världens snyggaste köksassistent som vilar sig där. Bloggat om den tidigare. Vi har fasta hyllor i skåpen, så den får inte plats där. Men den används regelbundet, och den är ju så snygg så det gör inte så mycket. Mannens mormors från början, men nu bor den hos oss. :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)