onsdag 20 januari 2010

Premiärdags?

Efter att ha gått och sopat upp dammråttor med ojämna mellanrum funderar jag nu på om det är dags att skrämma livet ur Porsche (men han har sprungit runt och skrynklat ihop varenda matta i lägenheten på morgonen, så jag måste väl få hämnas på något vis?) och premiäranvända dammsugaren vi fick av pappa i julklapp. Underbart med en dammsugare som faktiskt suger upp skräpet istället för att bara låta illa, lukta illa och putta runt skräp.
Byta gardiner borde jag också göra. Julen är faktiskt slut på riktigt nu. Frågan är vad man ska göra först. Dricka upp kaffet kanske? Sticka nåt varv till? Skärpa mig?

Jullökarna ska få flytta till fönstret i datorummet/gästrummet där de inte syns lika mycket. Där kan de stå och vissna och dra ner näringen i löken igen. Jag ska se om det går att få fart på dem till nästa jul igen. Någon som har erfarenhet av att återuppliva tazetter? Det borde väl gå? Jag impulsköpte ett par lökar nån månad före jul, jag har inte haft såna tidigare. Men de är ju så fina! Även om både min och mammas blev lite väl långa...

2 kommentarer:

  1. Hoppas Porsche överlevde ditt anfall med snabeldraken.
    Har nått till dig på bloggen

    SvaraRadera
  2. Jodå, han överlevde. Och var väldigt kelig när dammsugaren flyttat in i städskåpet... Jag tror han vänjer sig med tiden. Han är ju inte van med såna moderniteter. Köksassistenten bryr han sig inte om längre, men den håller sig å andra sidan på bänken medan den låter.

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)