torsdag 14 januari 2010

Vart tog alla färger vägen?




Nog för att jag gillar snö och rimfrost, men jag kan inte låta bli att ställa mig frågan "Vart tog alla färger vägen?". Tre bilder från Sala stadspark. Så här mörkt var det ju inte, men solen lyste med sin frånvaro (eller kanske i sin frånvaro?) och det blev ett märkligt ljus att fota i...
Fuktig obehaglig kyla... Den där superkylan på sådär 25 minusgrader har gett med sig, men jag vet inte om det är så mycket bättre med fuktig kyla. SJ har ställt in all sin tågtrafik här eftersom loken isat igen. Det har aldrig hänt förr läste jag. Men det är väl kombinationen av kyla och fukt som ställt till det om jag har förstått det hela rätt...

3 kommentarer:

  1. Jag tycker det är magiskt vacker.

    SvaraRadera
  2. När det är en gnutta solljus är det jättevackert, men det var disigt och trist idag så det blev inte så där gnistrande vitt som det kunde varit. Men visst är det obeskrivligt vackert med rimfrost!

    SvaraRadera
  3. Inte så kul om det var rått och kallt förstås, men dina bilder är lika betagande som verkligheten. Jag vill helst titta upp i trädkronorna hela tiden. Det går bra när Hans är med och leder mig rätt när jag spårar ur. Problemet är att jag helst vill göra det när jag cyklar ensam också ...
    Kram från

    Rimfrostgalen svärmor

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)