måndag 4 januari 2010

Idag

  • Slitna jeans och hårdrocks-t-shirt
  • Hushållsbestyr
  • Luftgitarr
  • Fästa trådar och slå in julklappar till syrran och hennes familj
  • Falsk sång och glada hopp
  • Mer hushållsbestyr
  • Så sallatsfrön (Med lite extra belysning går det utmärkt att odla inomhus på vintern. Sallat känns så dumt att köpa. Odlad i näringslösning och säkerligen med en hel del lusbekämpning. Nä, nu drar odlingssäsongen igång i köksfönstret! Snart är det dags för chili, tomater och kanske paprika!)

Där har vi väl en sammanställning av vad jag hoppas få ut av dagen. (YES!!! Metallicas Enter Sandman på radio! Uppskattar Rockklassiker allt mer. Då och då kommer det guldkorn bland all pudelrock och grunge.)

2 kommentarer:

  1. Julklappar - trodde jag läste på fel månad...

    Har hittat minimorötter som man också kan odla inne i kruka större delen av året. Får snart nya kattungar så jag vet inte riktigt hur det går med odlingen i år. Man får prova sig fram med öppet sinne.

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. *s* Nädå, jag har bara inte varit på samma ställe som syrran och julklapparna än, så de ligger här och väntar än.
    Härligt med småkissar! Jag vill också ha fler, men det får vänta tills vi bor i hus.
    Porsche brukar låta sådder vara som tur är. Men jag har ju lite begränsat utrymme att hålla till på, så jag kan inte alls så så mycket från som jag skulle önska...

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)