torsdag 1 oktober 2009

Frost ute

Idag fick jag gå upp tidigt och tappa upp vatten igen. Jag hoppas verkligen att de där reparationerna blir klara idag, det är rätt jobbigt att vara utan vatten... Man är bortskämd med obegränsat med rent vatten i kranen, det är väl ungefär som mobiltelefoner och microvågsugnar. Ett behov man skapat sig. Själv har jag ingen micro, har aldrig haft någon och känner inget behov av att skaffa någon. Och det ÄR rätt skönt att lämna mobilen hemma ibland. Ta en promenad och vara helt onåbar. Det gör jag ofta hos mamma och pappa. Det är ändå ingen täckning där, så den enda anledningen att ha mobilen med sig är för att veta vad klockan är. Men om man bara ska ta en promenad så behöver man ju inte veta sånt.

Jag gick som sagt upp tidigt idag, vi hade fått veta att vattnet skulles stängas av klockan sju (men sen visade det sig att det fortfarande fanns vatten i kranen klockan kvart över...) och det är ju bra att hinna spola upp vatten i hinkar och fixa lite morgonbestyr innan dess.
Det mysiga med att gå upp så här tidigt är att man hinner se soluppgången, man hinner se att det är frost i gräset och riktigt höstigt ute. Det måste vara för att det är oktober nu. Tänk att frosten visste det! Ljuvligt höstigt, det börjar bli rätt mycket färger på lönnarna utanför. Nu får man gå i tjocka stickade tröjor och mysiga vantar ute. Än är det inte så kallt att man behöver ha tjock jacka, men äntligen börjar det bli lagom kallt för att man ska kunna ha mössa. Den absolut bästa tiden på hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)