måndag 12 oktober 2009

Lövprassel och Dödergöksbasker

Det är verkligen höst ute nu! Det var riktigt ruggigt ute när jag gick en promenad ner på stan. Med min grafitgrå dödergöksbasker på huvudet gick jag genom stadsparken ner till centrum. Vägen var vissterligen sopad och fri från löv, men vem vill gå på en lövfri asfaltsväg när man kan gå på gräset och sparka i löven? Det finns alltid en risk att man hittar något annat än löv när man sparkar runt, sånt som hundar ibland lämnar efter sig, och som gömmer sig i löv eller snö till exempel... Men jag hittade inget sånt den här gången som tur var...
Något som jag däremot hittade var den lokala garnbutiken. Tyvärr märkte jag att den är stängd på måndagar. Hade sett fram emot att få klappa på mjuka garner i fina färger, nu fick jag nöja mig med att trycka näsan mot det kalla glaset och njuta på avstånd. Men i morgon är den öppen igen, och tack vare en donation från min älskade mamma ska jag få lära känna några nya nystan, kanske i en hittills oprövad kvallitet. När jag träffar det rätta garnet för mitt nästa hemliga projekt, då vet jag.
Nu börjar det dra ihop sig till julklappsstickningar, så några ingående inlägg om mina stickprojekt blir det troligen inte framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)