fredag 9 oktober 2009

Eftermiddag med lillebror

Brorsan har varit här och hälsat på en stund. Jag hade råkat få med mig föräldrarnas kamera hit, så han passade på att hämta den. Vi har pratat, fikat och kollat på Flight 666. En dokumentär som filmades under den första delen av Iron Maidens senaste världsturné. De hade ett eget plan som de flög bandet och hela deras crew (något bra svenskt ord kommer jag inte på... Hjälp!) och all utrustning i. Ingen mindre än sångaren i bandet flög deras Boeing 757, döpt till Ed Force One.
Min konsertabstinens har ju inte blivit mindre direkt, men många skratt har vi fått oss... De är inte riktigt kloka de där gamla britterna!
Porsche låg bredvid oss i soffan och lyssnade på musiken. Mattes lilla hårdrockskisse... Några snygga klistermärken till hans bur vore inte helt fel... För det blir nog svårt att få på honom en tröja.

Medan vi kollade på filmen har jag börjat sticka på en mössa till Zacharias. Mjukt, härligt alpackagarn från Drops i en klar turkos färg. Det var länge sen jag stickade i alpacka nu. Det beter sig helt annorlunda än det tunna ullgarn jag stickat sockor i den senaste tide. Det är mycket lenare och halkigare, men å andra sidan blir det mycket skönare att ha på huvudet också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)