torsdag 29 oktober 2009

Sista rycket

Jag sitter med stickningen i knät och samlar kraft. Idag ska jag ta sista rycket med storstädningen har jag tänkt mig. Den dagliga disken ska tas om hand, jag ska koka min gröt (jag har ätit havregrynsgröt varenda morgon den här veckan, vet inte vad som flugit i mig. Jag städar och äter nyttig frukost. Något är skumt!) och sen... Jag tror jag ska gömma stickningen, annars är risken för stor att jag fastnar med den istället. Det är bara någon centimeter kvar, sen ska jag minska för ärmhålen på bakstycket. Jag har inte suttit och stickat så jättemycket de senaste dagarna, det blir någon timme på morgonen medan jag vaknar till, och sen ett par timmar på kvällen medan vi ser nån film och dricker te. Det är skönt att ha något för händerna då, annars sitter jag och pillar sönder nagelband, biter på naglarna eller något annat dumt.


I morgon kommer Porsche hem igen, han har varit i Uppsala en hel vecka nu. Davids föräldrar kommer hit på eftermiddagen och då följer katten med. Visst är det lite tomt att vara ensam här om dagarna, men å andra sidan kan jag städa utan att katten springer ivägen för sopborste och mopp (en mycket jobbig ovana han har), jag kan öppna balkongdörren utan att han försöker hoppa upp på räcket, och jag kan ha garderoben öppen hela tiden medan jag viker kläder utan att katten hoppar in och välter ut saker. Så det är lika bra att passa på att städa. Om jag gör den riktiga grundliga städningen nu, så kommer det att gå mycket snabbare att städa till jul. Det gäller att planera...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)