måndag 26 oktober 2009

Vem kallar hösten grå?

Tack för alla fina kommentarer jag fått under helgen, både här och via sms. Jag blir lika glad varje gång jag ser att någon tar sig tid att skicka en liten kommentar till mig.

Trots att högsäsongen för länge sedan är över njöt jag så mycket jag bara kunde av vår långa promenad fram och tillbaka och runt igen på Trädgårdsföreningen under vårt Linköpingsbesök. Visst regnade det till och från under söndagen, men det hindrade inte oss. Färgåtergivningen blir inte den bästa, men jag försöker ändå övertyga alla som hävdar att hösten är grå om att färgskalan i oktober kan vara helt fantastisk.
Bilden på en stor tuva gräs kommer inte alls till sin rätt. Bladen skiftade i alla färger från blek gul till en ljuvlig nyans som jag inte kan beskriva bättre än brons-aprikos.





2 kommentarer:

  1. Håller helt med dig, hösten är inte alls färglös, det är en helt underbar årstid med de mest vackra färger man kan se. Helt underbara kort du tagit.

    SvaraRadera
  2. Rosenvante:

    Både jag och David är riktiga höstnördar, så jag går omkring och myser när gula löv sakta singlar ner mot marken... Kul att du gillar korten!

    SvaraRadera

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)