tisdag 13 oktober 2009

Så svårt att välja!

Idag fick jag verkligen tampas med ett i-lands-problem! Igår försökte jag ju köpa garn till julklappar, men fick vända hem när butiken var stängd. Det gick bättre idag. Jag kom i alla fall in i butiken utan problem. Men sen blev det värre... Det finns ju så mycket att titta på, att känna på, och (när ingen ser) lukta på. Tyvärr var det en aning urplockat nu, men fem STORA kartonger som stod mitt på golvet ska nog kunna råda bot på det. Sen var det nästa problem... Jag måste hitta de perfekta garnerna. Rätt material, rätt känsla, rätt färg, rätt tjocklek. Det är mycket som ska stämma. Är man ute efter pälsiga effektgarner är det här rätt butik (de har nästan mer såna än rena ullgarner). Eller om man vill ha pastelliga baby-garner. Tunna, supermjuka ullgarner är det lite sämre med. Om man inte ska ha baby-ull, men de har inte rätt lyster. Och visst finns det fina superwash-garner, men inte precis de färger jag tänkt mig. Som sagt, i-lands-problem.
Men efter att jag gått flera varv i den lilla, men innehållsrika, affären hittade jag garner jag var nöjd med, men inte till alla projekt. Alltså har jag en anledning att gå tillbaka senare i veckan när de packat upp de nyanlända kartongerna...
Innan jag börjar med något nytt projekt så ska jag sticka klart ett litet restgarnsprojekt. Jag har ju just stickat en mössa till en liten kille. Det blev lite garn över från mössan, så... En liten bonusgrej bara.

Jag skulle gärna ta kort på mina inköp och stickningar, men kameran är med David. Han ska köpa ett nytt batteri när han ändå är inne i Uppsala. Han skulle sova hos sina föräldrar i natt, så det blir bara jag och Porsche hemma i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)