lördag 10 oktober 2009

Brunch med Micheal Palin

Vi brukar lyxa till det med scones eller amerikanska pannkakor till frukost på helgerna ibland, och idag var inget undantag. Medan Michael Palin reste vidare runt Stilla Havet på kanal 9 satt vi här och mumsade på varma scones med hemkokt marmelad. Min citron- och fläderbloms marmelad blev jättegod! Frisk i smaken, och inte för söt. Jag kokade ju en annan marmelad av en blandning av vanliga och blodapelsiner, hittade ett recept med lite mindre socker som jag testade. Jag tycker den marmeladen är jättegod, det är mycket smak och den är en aning bitter. Jag kan tänka mig att den är jättegod tillsammans med en lagrad ost.



Det här mönstret stickar jag nu, men jag använder Drops Alpacka istället för Fabel till mössan.

Stickningen fick så klart inte vila, så jag stickade vidare på mössan. Tyvärr läste jag lite fel i beskrivningen. Jag hade 128 maskor och skulle minska 20 maskor så att det blev 108 kvar. Jag minskade 8 maskor och fick 120 kvar. Nästan en timme senare märkte jag misstaget. Inte så mycket annat val än att dra ur stickan och börja frogga... Det var i alla fall bara en timmes stickande som fick göras om, inte en halv dags arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)