torsdag 29 oktober 2009

Nu är det kväll

Lägenheten städad så gott det går utan att möblera om helt. Disken efter middagen diskad och en kaka står i ugnen inför morgondagens besök. Det är ju faktiskt fredag då, så jag tycker man får unna sig en efterrätt då. Vad det är för kaka väntar jag med att avslöja, vill ju inte förstöra överraskningen. Men om allt går som det ska är den väldigt god. Har inte bakat den på många år. Inte sen vår första lägenhet i Umeå, vilket innebär att det troligen är runt sex år sedan.

Känner mig rent av rastlös! Jag har hållit mig rätt sysselsatt med städning och stök de senaste dagarna, så att sätta sig i soffan och bara sticka känns nästan lite märkligt... Några varv har det blivit idag trots allt, men bakstycket är inte klart än. Jag ska åka till mamma och pappa till farsdag, så jag har tänkt att alla delarna ska vara klara då, och hinna ta mig till min LYS och köpa knappar. Det brukar vara lättare att välja knappar när knapphålen är klara. Mamma har en bra platta att blocka delarna på, så jag tar med koftan i delar dit. Sen får vi se om den hinner torka innan jag åker hem, eller om hon får montera själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)