onsdag 7 oktober 2009

Husmoderligt värre

Bönor ligger i blöt och ska kokas i morgon, kardemummaskorpor gräddas i skrivandets stund. Ullstrumpor på stickorna och kylen full av rotfrukter som ska kokas till en riktig höstgryta i morgon. Luften riktigt darrar av husmorderlighet i lägenheten!
Deltog i en frågesport online i förmiddags. Ämnet var "Bomber och granater". Lite mindre husmoderligt. Det gick väl så där... Jag ska dock erkänna att jag tog två av mina poäng tack vare ett viss hårdrocksintresse... Bombplanet Enola gay omnämns i Iron Maidens låt Tailgunner, och visst har det väl skrålats tämligen falskt till AC/DC's TNT, det kan jag erkänna... Har sagt det förr, och jag säger det igen. Man blir allmänbildad av hårdrock. För er som vill veta mer om krig, speciellt andra världskriget, rekommenderar jag det mesta Sabaton spelat in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)