onsdag 30 september 2009

Man kan göra mycket med rönnbär

Idag har jag lekt med Benitha igen. Jag ska lära henne lite huslighet tycker hon, så vi har kokat rönnbärsgelé idag. Hon har dessutom bestämt sig för att bli vegetarian, men är inte van att laga mat med bönor och linser och annat skoj, så ett och annat tips kan jag ge henne där.
Och när vi ändå hade en massa rönnbär med oss hem satt vi och gjorde mobiler och pysslade. Min är inte klar än, för jag har ju som vanligt inte ro att göra en sak åt gången, men sakta med säkert växer skapelsen fram.
Något stickande har det inte blivit på ett par dagar. Inte sen baskrarna. Jag har inte hittat det där perfekta stickprojektet för tillfället. Men nog kliar det lite i fingrarna. Det kan hända att min gröna socka med falska flätor får en kompis ineom en snar framtid.

Idag fyller min kusin Niclas 10 år. Grattis!
Det är alltid lätt att komma ihåg hans födelsedag, eftersom han föddes dagen innan jag och David träffades för första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)