lördag 26 september 2009

Pirrigt förväntansfull

David är på Hemvärnsövning, så jag och Porsche har lägenheten för oss själva i helgen. Lite tomt så här på kvällen, men han kommer hem i morgon eftermiddag igen.

Jag satt som bäst och tittade på film och stickade på resåren till Dödergöks fluffiga basker när min morbror ringde. Tydligen är det ett par som han arrenderar mark av som håller på att göra om hela sin trädgård i samband med att de nyss byggt ett nytt hus. Igår frågade han mig om jag kunde vara tänkas vara intresserad om de vill ha hjälp, och i så fall skulle han tipsa dem om mig. Idag ringde han igen och frågade om jag kunde komma och prata med dem, förmodligen redan nästa helg! För de var absolut intresserade och ville träffa mig och se om vi kunde komma överens om något. Så otroligt häftigt! Jag hoppas verkligen att det blir något av den här möjligheten, är så där pirrigt förväntansfull som jag brukar vara när jag vet att något kul är på gång.

Baskern är för övrigt jättekul att sticka. Jag kände inte för att göra något som jag måste göra två av, och en ny mössa så här när det börjar gå mot höst är ju inte helt fel. Stickar i ett mjukt, gråsvart ullgarn jag hittade hos mamma i våras. Har haft det liggande här ett bra tag i väntan på det perfekta projektet, och nu passade det perfekt! Det är härligt att sticka i och passar jättebra till mönstret. Nu hoppas jag att det blir lite kallare snart så att jag får användning av baskern när den är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)