onsdag 30 september 2009

Baka baka liten kaka

Stolt kakmonster som jag är roade jag mig med lite kakbak igår. Vattnet var avstängt under dagen, eftersom bostadsbolaget skulle göra någon reparation, men det hindrade inte mig. Det betydde bara att disken fick vänta...
Efter att jag bläddrat igenom underbara Annas Kakbok av Anna Bergenström bestämde jag mig snabbt för bondkakor. Jag älskar dem, men kan inte stoppa i mig 5-10 stycken åt gången som jag kan med många andra kakor... Det är bra! De räcker längre, och jag äter inte så mycket kakor...
Mina favoriter i den boken annars är knapersega chokladkola-snitt. Jag hade aldrig förstått uttrycket "Försvinnand goda" innan jag smakat på dem... Det är ingen idé att baka såna, för de tar slut på en gång! Både jag och David har dem bland våra favoriter bland kakor. Det mesta med choklad går åt rätt fort om jag ska vara ärlig.


Nu fick jag blodad tand och funderar på mer kakbak idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)