tisdag 1 september 2009

Frogga halva stickningen...

Satt och stickade nu igen, och märkte nu att jag missat en ökning för ungefär halva arbetet sen. Ingen liten ökning heller... Det fattas sex maskor på ena kanten! *suck* Det är bara att dra ur stickan och börja frogga... Bättre start på dagen kan man ju tänka sig!
Vad jobbiga såna här småsaker är innan man druckit morgonkaffet! För nu har jag börjat dricka kaffe igen. Under den senaste veckan har jag inte haft något smaksinne och kaffet har smakat lera... Mums. Jag har faktiskt inte märkt av någon abstinens heller, och det är ju rätt otroligt. Men nu är bryggarens ledighet över! Här ska drickas kaffe!


Utanför fönstret är det lite grått idag. Alla rönnar tyngs ner av enormt mycket rönnbär. Nu är det i och för sig förädlade rönnar, och de är det alltid bär på om hösten. Men det är mycket rönnbär ute i skogarna också. När vi kommer hem från fjällvandringen ska jag ut och plocka och göra gele på. Rönnbärsgele är jättegott till kött! Men än är björkarna gröna, och lönnarna visar inga tendenser att skifta färg än. Längtar tills skogen börjar spraka i härliga höstfärger, när man får ta promenader iklädd tjocka stickade tröjor och mjuka mössor! Lingonplockning i de sista varma solstrålarna... Hösten är underbar!
Här ovanför är en bild från skördemarknaden på Wij Trädgårdar förra året. Jag och mina klasskompisar på Trädgårdsmästarprogrammet ägnade en vecka åt att koka äppelmos och förbereda allt vi skulle sälja. Men bland det roligaste var nog att fixa bordet... Jag gillar att pynta och ha mig. Att duka bord är kul, främst att dekorera dem, kanske inte att ställa fram porslin och glas. Om man inte har väldigt roligt porslin. Hade vi mer plats i skåpen skulle jag härja på loppisar och samla på mig udda porslin... David är nog glad att vi har så litet kök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)