onsdag 2 september 2009

Nördvarning

Hur mycket garnnörd är man när man drömmer om en undangömd liten affär i en källarvåning där de säljer garn... Mest var det pastelliga effektgarner (tänk 80-tals design och glass med strössel så förstår ni lite vilken typ av garn det var) i jättehärvor på 400 g, men i en korg fanns också Drops Fabel för 2 kr/nystan!
Var finns den affären? I drömmen låg den i Gävle, men eftersom gatorna inte ser ut som de gjorde i drömmen så tvivlar jag på att affären finns... Och i Gävle har jag redan en favorit bland garnaffärer. Garnet på Drottninggatan. Mysig affär och trevlig och hjälpsam personal. Där var jag stamkund när jag bodde i Ockelbo. Det tog inte många besök innan man blev igenkänd heller, och sånt är kul i den här typen av affärer tycker jag. Det är roligare att handla när det blir lite personligt tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)