tisdag 29 september 2009

Pysselsugen

Är så galet sugen på att pyssla! Som vanligt kan jag inte bestämma mig för vad jag ska göra, men den där kreativa lusten riktigt bubblar. Tyvärr är det en del måsten som ska klaras av först.
Vattnet är avstängt idag igen, och kommer att vara det på torsdag också (!), och jag har disk som står och väntar på att bli diskad medan det upptappade vattnet fortfarande är varmt...

Äppellagret börjar sina har hemma nu. Några finns det kvar än, men de kommer att gå åt eller bli dåliga inom de närmaste dagarna. Bakade äppelpaj på Åkerö i går kväll. Äpplen med kanel och lite för mycket farinsocker (När man tror att det räcker ska man ta lite till), och smuldeg både över och under äpplena. Igår hade jag russin i pajen också. Både jag och David tycker det är gott med russin i kakor och sånt, och det kan vara kul att variera ibland.
Jättegott blev det, Åkerö är ett fantastiskt äpple!
Jag hade ju såna i saften som silades upp igår. Mums! Men receptet måste det ha stått fel i, för man skulle enligt det ha 2½ deciliter socker/deciliter uppsilad saft. Blir det ens flytande om man har så mycket socker i?? Jag hällde i socker lite i taget och smakade av istället. Det är ju inte gott om det bara smakar socker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)