söndag 27 september 2009

Skön söndagsmorgon

När vinden drar hårt i tomater och luktärter på balkongen är det riktigt skönt att sitta inne och bara njuta av en lugn söndagmorgon. Porsche ligger och sover i mitt knä, jag sitter och stickar och dricker morgonkaffe. Jag får se om jag kommer upp ur soffan idag. Porsche verkar ha parkerat permanent... Han brukar tycka om att ligga i knät och mysa, om han får välja tillfälle själv. Och om man har en filt över benen så trivs han där ännu bättre... Oftast hinner man knappt bre ut filten innan han hoppat upp och lagt sig antingen bredvid mig, på filten, eller i knät.

Första Dödergök-baskern är färdigstickad och blockas just nu. Finns de något snart sätt att blocka runda saker utan att man tänjer resåren för mycket? Det är svårt att nåla upp såna jämnt... Nu har jag trätt den fuktiga baskern över ett runt lock i lagom storlek, jag hoppas att jag inte tänjde resåren för mycket bara...
Garnet jag valde var nog lite för tunt, för baskern blev inte så pösig som jag förväntat mig. men det kanske blir bättre när den är blockad och klar.
Hur som helst var det väldigt rolig stickning, så nu har jag börjat på en till, men i en stålgrå ullblandning. Garnet är lite tjockare, så det kanske blir ett bättre resultat den här gången. Fallet blir inte detsamma som med ett rent ullgarn, men det brukar vara kul att sticka såna här mindre projekt i olika garner och ser hur olika resultat det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)