onsdag 23 september 2009

okoncentrerad dag

Ute skiner solen från en klarblå hösthimmel. Porsche sover som vanligt i sin fåtölj. Själv har har jag en ny stickning på gång (sockor med falska flätor, mönstret hittar du här, klicka på "sticktips" och "beskrivningar"), en deg på jäsning i köket , och jag har klarat av disken. Ändå är jag rastlös och känner mig okoncentrerad. Vet inte varför, men det är irriterande. Jag borde ta tag i äppelmoskoket under dagen också. Vattnet kommer att vara avstängt hela dagen i morgon igen, så då blir det svårt att diska moskladdiga grejer. Och sen ska vattnet stängas av igen fem dagar senare. Det är inte alls länge sen vattnet var avstängt förra gången. Reparationer som ska göras... Om man har ett jobb och är borta hela dagen är det ju inga större problem att vara utan vatten under dagen, men vi andra då? Man får planera sitt duschande och tappa upp vatten så man klarar sig över dagen, men det känns ändå lite snopet... Mamma och pappa har ju egen brunn, och visst har man fått snåla lite på vattnet torra sommrar för att det inte ska bli tomt i brunnen. Ändå har jag varit utan vatten i kranen fler gånger i den här lägenheten än under de 20 år jag bodde hemma...

Över till något roligare... Fick en jättefin blombukett av David igår. Jag blir lika glad varje gång, han börjar bli riktigt bra på att välja ut blommor till en personlig bukett. Jag måste erkänna att jag är ganska kräsen när det gäller snittblommor vid såna här tillfällen... Det kan ju bero på ett visst intresse jag har... Men om jag skulle få ett tio-pack halvvissna rosor köpta på Ica av David på vår bröllopsdag skulle jag bli ganska besviken. Det känns så opersonligt! Som tur är känner han mig så bra att han vet att det är bättre att ge mig en chokladkaka än såna blommor vid speciella tillfällen.
När vi var på väg genom parken för att äta ute igår fick jag höra att jag fått konkurens! David hade varit på en skola och inspekterat något, vet inte riktigt vad, och tydligen var det några mellanstadietjejer som spanat in honom! David var så stolt så när hans kollega hade berättat vad tjejerna sagt om honom... Tänk att det alltid är smickrande med komplimanger av det slaget, även om det kommer från tjejer som är 18 år yngre än en själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)