måndag 8 februari 2010

Vardagens små underverk

Jag känner att jag just samlat på mig en större mängd vuxenpoäng...
Jag plockar och dammar och städar flera rum samtidigt, det är som vanligt ganska rörigt här. Mycket rörigare än vad det borde vara med tanke på att jag ska föreställa nån sorts hemmafru. För att åtgärda rörigheten började jag plocka och flytta saker och märkte att det var rätt dammigt här och där. För att inte tala om fläckar på köksluckor och sånt där trist... Fram med trasa och rengöringsmedel. Hm... Ajax, såpa eller diskmedel? Det blev diskmedel och vatten i en sprayflaska, och så gick jag lös på damm och fläckar. Alla mirakelmedel som man ser reklam för kan slänga sig i väggen! Microfibertrasor och diskmedel är mycket mer effektivt än köksspray och svamp! Nu luktar det rent utan att sticka i näsan i köket. Har eldat lite rökelse i vardagsrummet tyvärr (vad tänkte jag på?), så här luktar det mest parfymerat och rökigt.
Hur många vuxenpoäng får man när man upptäcker att det nästan var lite... Kul (!?) när det gick så lätt att få bort fläckar? Till mitt försvar kan jag försäkra alla om att jag tröttnar rätt fort på städning, och därför inte erbjuder mig att städa fler hem än mitt eget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)