tisdag 9 februari 2010

Små elaka djur!

Fy vad sur jag kan bli! Halvvägs genom garderoben har jag kommit till alla tjocka tröjor (oj, vad många de var, trots att jag använder många av dem fanns det fler där under t-shirts och shorts...). I höstas plockade jag ju ut mina fiskartröjor och hittade hål efter pälsängrar i de ena. Hade jag varit duktig då så hade jag väl städat ur garderoben ordentligt redan då, men den blev liksom inte av...
Nu ser jag att de mumsat på en till tröja. Men inte lusekoftan i ull som låg där och väntade på att bli återupptäckt, utan på min randiga bli-glad-tröja i akryl som mamma stickade för 8-9 år sen (som en dam kom fram till mig på ett fik i Umeå och frågade var jag köpt den, för hon tyckte den var så fin. Mer sånt! Vi måste våga ge okända människor komplimanger!)!
Ett hål , men det är irriterande nog. Just nu ligger tröjan på balkongen så att eventuella kvarvarande kryp får frysa.
Nu är bara frågan... Ska jag laga tröjan, eller ska jag repa upp den och återanvända garnet? Jag har ju inte använt tröjan på flera år, men å andra sidan har det inte varit så kalla vintrar och den har liksom blivit bortglömd där längst in i skåpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)