tisdag 9 februari 2010

Ett gott dagsverke!

Sitter i soffan med en kopp te och väntar på att David ska komma hem. Det är drygt en halvtimme kvar, och jag har ett par saker till som jag hoppas hinna bli klar med innan han kommer. Byta lakan bland annat. Det är liksom pricken över i när man städat hela lägenheten. Det känns så konstigt att inte byta lakan då. Ungefär som att duscha utan att bli blöt om fötterna.
Garderoben är urrensad och kläderna snyggt hopvikta. Den stora högen kläder som hamnat på sovrumsgolvet är borta. Jag blir så sur på mig själv att jag låter det bli en sån där hög. Det är så skönt att ha ett sovrumsgolv där man slipper trassla in sig i byxben och vara rädd att kliva på ett skärp eller nåt annat skoj. Nu är det bara halva sovrummet som är stökigt, men det är Davids uniformsgrejer och dem ska han använda nästa helg, så de får ligga var. Nån måtta får det vara på plockandet!
Jag har dammsugit under dynorna i soffan, torkat golv, haft mattorna på vädring på balongen hela dagen och bakat nånting som ska föreställa en gigantisk kanelbulle... Det hela blev mycket märkligt. Det blev inte som jag tänkt mig, degen blev hård med jäste som den skulle, så någon smidig deg att snurra ihop bullar av blev det inte. Men jag löste det och gjorde nåt som skulle likna en butterkaka istället. Missformad och märklig, men smakar kanelbulle och det är väl huvudsaken? Inget fel på den förrutom formen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)