söndag 7 februari 2010

Änder och vantar

Igår var det dags att koka choklad, göra mackor och njuta av vintersolen. För efter flera veckors grå himmel skulle det vara solsken och fint i helgen hade vi hört. Vi gjorde våra mackor, vi kokade vår choklad, men inte tusan var det sol ute! Idag skiner solen och himlen är klarblå, men det var ju igår vi skulle göra vår utflykt...

Trots solens frånvaro var det riktigt mysigt. Vi passade på att plocka med oss lite torrt bröd och matade några gräsänder på vägen. De blev så glada så!


Jag passade på att ta kort på mina Fame Trend-vantar, jag har väl inte bloggat dem tidigare? Det blev mycket bättre bild när jag kunde lägga dem på snön och få tillräckligt med ljus så att skiftningarna syns bättre. De är stickade på stickor 2,5 mm, mönstret är helt påhittat, men de blev riktigt mysiga, speciellt nu när jag "gått in dem". De är ganska tunna, så jag brukar ha dem som innervantar i ett annat par ullvantar, men det blev riktigt varmt om händerna när jag fick upp värmen under promenaden, så det funkade att ta av ett lager vantar.
Här hänger de lite över en kant, så formen blir väldigt skum, men man ser färgskiftningarna bra i alla fall.
Lite pliktskyldigt tittade vi på melodifestivalen på kvällen. Som vanligt var pausnumret bättre än de tävlande låtarna. Av nån anledning hyser jag alltid någon typ av förhoppning att de band som brukar ges stämpeln "hårdrocksband" ska visa sig tillföra nånting bra. Varför lär jag mig aldrig att så inte är fallet? De band som jag tycker är bra varken vill eller får vara med, och det kanske är lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)