torsdag 25 juni 2009

Sommarpratare och balkongstickning

Jag sitter och funderar på om jag ska lyssna på Sommar på P1 idag. Skådespelerskan Malin Åkerman är dagens Sommarpratare, och jag kan tänka mig att det blir lättlyssnat. Tycker inte att det var så himla många intressanta sommarpratare i år, men 29/6, när det är Hasse Alfredssons tur ska jag absolut lyssna. Det är det enda program jag inte vill missa, annars är det några som jag kan tänka mig att lyssna på om jag inte har något bättre för mig. Kristian Luuk kan vara ok, till exempel. Herman Lindqvist och Jonas Björkman likaså.

Det finns ju ett gäng människor som skulle vara intressanta att höra, men jag vet inte hur spännande det vore för resten av svenska folket att lyssna på mina önskepratare. Anders Fridén, sångare i In Flames skulle nog kunna berätta en del grejer från deras karriär. Håkan Nesser finns kanske inte helt otippat på önskelistan. Han är otroligt bra på att berätta historier.
Att Lena Israelsson också har sin givna plats på listan förvånar väl ingen som besökt min blogg tidigare. Elisabeth Svalin har även hon skrivit intressanta trädgårdsböcker, men mer inom trädgårdshistoria än odling. Det skulle vara väldigt intressant att höra om hennes resor i Kina där hon besökt uråldriga kinesiska trädgårdar tillägnade kejsarna. Hon höll en föreläsning om viktorianska trädgårdar på Trädgårdsmästarprogrammet som har gjort ett bestående intryck på mig.

Jag har börjat sticka en till elefant nu, just avslutat den fjärde foten. När jag bockat av lite mer på "Att göra"-listan ska jag sätta mig på balkongen lyssna på radio och sticka kroppen har jag tänkt mig. Än så länge är det skugga där, men solen kommer dit lagom till Sommar börjar kl 13.
Den förra elefanten fick ju ganska milda färger med sina grå och blåa ränder. Den här kommer att bli betydligt färgstarkare. Jag har planer på att göra en regnbågselefant på lite sikt också, men den här har inte riktigt så många färger. Den här kommer nog att få nånting som skramlar lite i magen, jag har tänkt att syrrans bebis ska få den nämligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)