lördag 13 juni 2009

Baka, baka, baka

Nu står en laddning kardemummaskorpor i ugnen. Har en plåt till som ska gräddas när de där är klara. Och sen ska de torka också innan jag kan gå och lägga mig... Det är det här som är det värsta med att baka. Jag tar tid på mig att komma igång, men sen änr jag väl börjar, då kan jag inte sluta. Bakat två sorters muffins som ska glaceras och bli cupcakes i morgon och en sorts småkakos/cockies. Det finns inget bra svenskt namn på såna där lite halvknapersega småkakor med nötter, choklad och lite annat smått och gott i va? Känns som en Leila Lindholm junior när man slänger sig med svengelska namn på bakverken... Och jag är inte någon större beundrare av henne. Mia Öhrn och Anna Bergenström är mina förebilder. De verkar så mycket mysigare på nåt vis och inte lika påklistrat sockersöta...
Imorgon ska jag baka en kanellängd har jag tänkt mig. Längesen jag gjorde en sån, det brukar mest bli bullar när jag väl kommer mig för med att baka vetebröd.
Det var kul att baka hur som helst. Jag funderade på om jag hade något bra recept där jag kunde använda mina nya kakmått utan att det blev för mycket pepparkaka över det hela, men jag skippade det efter att ha letat inspiration i någon timme. Det får bli en annan gång istället.
Foton på mina mästerverk kommer imorgon, kameran är med mig i köket, men ajg har lånat Davids dator för att skriva inlägget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)