måndag 15 juni 2009

Firad av familjen

I går var mina föräldrar, syskon och syrrans pojkvän här och fikade och firade mig. De hade med min cykel som fått en välbehövlig ansiktslyftning. När jag bodde i Ockelbo blev ju cykeln stulen, men jag hittade den vid grannhuset, utan lås och sadel. det var punktering på den innan den blev stulen, och det kan mycket väl bara därför jag fick tillbaka den. Sadeln som satt på från början var rätt usel både obekväm och opraktiskt med textildetaljer på sidorna. Så fort det föll minsta lilla daggdroppe på sadeln var den blöt resten av dagen. :P Men nu sitter det en ny fin sadel där istället, punkteringen är utbytt och cykeln är servad överhuvudtaget. Jag hittade inte mitt kabellås igår, så den står här i vardagsrummet tills jag fixat ett lås. Vill inte ha den i cykelförrådet om jag inte kan låsa fast den. Cyklar har stulits därifrån förr...
Porsche var väldigt nyfiken på den och satt och nysade på den en stor del av dagen.
Förrutom hemkörning av cykeln fick jag en säck jord (balkongodligen ska utökas! Ska så rädisor i det lilla växthuset jag fick efter farmor, det är mycket större än mitt lilla. Kanske kombinerar med ruccola), Under valnötsträdet av Anna och Fanny Bergenström (fantastiska recept, bläddrat i den lite snabbt bar och hittat massor av mat jag vill laga.), en perennbok, Iron Maiden-dokumentären/konsertinspelningen Flight 666, presentkort på nya gympadojjor, god choklad, fjällsemester med familjen och andra säsongen av Arrested Development. Fantastisk serie! Helt sjuk. Jag såg första säsongen på två dagar förra veckan. Förstår inte hur jag lyckats missa den! Förstår inte hur den kan vara så okänd i Sverige. Den ska tydligen ha gått på fyran för rätt länge sen, men de kan inte ha marknadsfört den så bra.

På balkongen växer det så det knakar. Mina luktärter växer 1-2 cm varje dag trots det kalla vädret. Sommarängen börjar också bli riktigt fin. Än så länge ser den mest ur som en vildvuxen gräsmatta, men så är den bara 10 cm hög än. På tomatplantorna sitter små, små tomater. De växer, men det går långsamt. Lite varmt väder skulle nog inte de heller tacka nej till.

Jag försöker lägga in några bilder, men det går inte så bra idag. Får bara felmeddelanden... Hoppas att det funkar bättre senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)