söndag 21 juni 2009

Sol, smultron och grillad korv


Just kommit hem från vår lilla utflykt. Åkte ner mot Ängsö slott, det finns ju fina vandringsleder på ön. Otroligt fint väder, visst var det moln här och där, men solen sken på oss hela tiden, och inte ett regnstänk fick vi på oss förrän vi satt i bilen på väg hem.
Lite mer folk än vad vi trodde, så vi fick gå rätt långt innan vi hittade en grillplats. När vi väl hittade en ledig så tog det inte många minuter innan jag satt där och försökte få eld på veden. Kanske låter galet att tända en brasa när det är varmt och soligt, men grillad korv är alltid gott! Något större fan av sojakorv är jag inte egentligen, men grillad med mycket senap och lite ketchup är det helt ok.
Åt årets första smultron i dag också. Härligt solvarma, söta smultron. Det är när man trätt smultron på ett grässtrå som det verkligen är sommar. Massor av blåbärskart såg vi i skogen, så jag hoppas att den blöta försommaren gjort att det kommer att bli många, stora blåbär i år. I så fall ska jag se om jag kan lura ut nån kompis i skogen och plocka. David brukar ju inte direkt protestera när jag förelår det heller, men han jobbar ju då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)