torsdag 11 juni 2009

Mums!

Det blev middag på MånsOls igår kväll. Supergott! Gösfilé och laxforell med rotsaker, dillpotatis och skaldjurssås. Blir hungrig bara jag tänker på det. Jag måste lära mig att våga laga till fisk. Färsk fisk... Nu använder jag bara frysta laxfiléeer, fryst hoki eller strömming. Fisk är ju så gott, varför ska det kännas som en sån utmaning att laga det? Jag har ju inga problem med kött eller vegetariska rätter till exempel. Och kött äts så sällan här eftersom David är vegetarian (han äter fisk), och det är väl nästan jag också. Vill veta att djuren haft det bra, och jag får ju kött från mina förädrar eller min morbror, men jag tycker det är gott med vegetariskt och det känns så onödigt att laga dubbla middagar.

Vi valde att äta efterrätten hemma. Jag hade för någon månad sen sagt att jag ville ha Ben&Jerry´s Bohemian Raspberry till efterrätt när jag fyllde år. David hade någon annan av deras glassar till efterrätt när han fyllde år. Det hade jag väl mer eller mindre glömt att jag sagt, men inte David. Så hemma i frysen låg en burk och väntade på oss. :)

Älskar att kossan på burken säger "Galileo, Galileo". Får mig att tänka på Father Noel från den irländska serien Father Ted.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)