tisdag 23 juni 2009

På äventyr i Uppsala

Jag har just ätit frukost, sitter och smuttar på lite kaffe fortfarande. Även om jag dragit ner jättemycket så dricker jag ändå en liten mugg på morgonen, dels för att det är väldigt gott, och dels för att jag inte kommer igång annars. Det går bra under förmiddagen, men sen slår huvudvärk och annat skoj till.

Idag ska jag åka in till Uppsala och shoppa lite (fick ju bland annat presentkort när jag fyllde år, så jag kommer hem med nya böcker ikväll! Tack kära svärföräldrar!) och ta en fika med syrran. Ska bli jättekul att få ha henne för mig själv en stund. Vet inte vart vi går, men jag har ju mina favoritfik i stan... Så himla fint väder, så förhoppningsvis sitter alla på uteserveringarna.

Medan jag lyssnade på boken igår satt jag och stickade på den här. En tvättlapp/"dreggeltrasa" till syrrans bebis. Hade ett nystan Marks&Kattens eco bomull låg. Köpte det för ganska länge sen för att se om jag gillade och sticka i det garnet men jag har inte kommit på något att sticka av det förrän nu. Och nu vet jag att det är ett himla trevligt garn! Det blir så mjukt och mysigt uppstickat (det är väldigt mjukt innan också, men garn känns ofta olika i nystan och uppstickat), och att det är ekologiskt dessutom är ju inte direkt dåligt.
Den milda gröna färgen och mönstret syns väldigt dåligt på bilden, men jag har stickat ett rutmönster av aviga/räta partier, med rätstickade kanter.


Färgen längst ner till höger är det jag stickat i, nr 114. Tycker inte den här bilden heller gör garnet rättvisa egentligen, men det är lite bättre än mitt foto i alla fall. Men det är kul att se ett ekologiskt garn i så många fina färger. Fördomarna säger ju att ekologiska garner måste vara i grå/brun-daskiga färger, men här motbevisas man verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en liten kommentar så blir jag glad. :)